Saturday, February 7, 2009

Langkawi - 2nd day

I know, I know....ini cite sudah basi..masuk ari ni dah hampir sebulan..hehehe
Tp aku x kire..mau cite gak..betul2 x dpt cr masa..blk keje dah penat. Kt opis?aku sibuk tawaf blog org lain..Blog sendiri? Nan ado cite baru..hak hak hak.. Roza pun dok asik bukak still la cite first day...ok, stop bebel.. Our second day, me n honey bgn awal...dah roza ckp suh bgn awal nk g island hoping..die kan tour leader..hahaha...sbnrnye die pn 1st time smpi sini.. Ok, we woke everybody up..and waited for them at the lobby for b/fast..
ngetat kan suar br beli kt Pdg Mat Sirat...

tgh tggu dorang. we had our first day bfast, bole la food die...2 star la gitu...telor 3 suku pun dah mcm hard biled eggs..dpt kt laki tub, abis la di komennye..chef la katakan.. ok masa ni tgh tggu bot..we chartered one boat esp for us..x yah campur ngan tourist lain..sib baik ngam2 9 org..muat je..



ok..gamba bawah sume amik atas bot..last kitorang naik bot sesama pn masa pg Pulau Sibu..ada la dlm 2003, masa tu ada final AF1..lama x lama la..i like speed bot..lg laju lg best...suke2!!!


we landed at our first spot, Tasik Dayang Bunting..korang paham je la kan ape yg perlu kite buat bile smpi sini, especially org macam aku..tub pun bawak niat gak..tp niat aku lg lambung2..aku minum la skit pki tangan laki..berkat!!but to tell u guys la kan...aku x nk la ckp x lut,mana tau bln2 depan ke.. tp bln ni gue dah kebocoran gitu..xpe i +ve thinking..not our rezeki...hish, kuar tajuk ni.. So kt sini, aku x mandi..dlm woo...tarak berani even ada pelampung..me n honey main paddle car je..yg pki solar..x yah kayuh..kaki memasing dah berat,hahaha..tub n hubby pun...roza n sis lepak, cik lap ntah ape sentap ngan si roy pun aku x tau..manje plus ngada2..hik hik..dlm diam2 si Roza pi beli air botol, buang air, masuk air tasik untuk aku ngan Tub katanye...baik si Roza ni..puji skit je..die kata dah x sabar nj jd aunty..la, anak jija kan ade..xpe, usaha...




Nk jd cite, masa turun tu, plastik yg Zam bawak nk di ragut dek monyet2 kt situ..hahha..die leh lak pas kt aku..aku pas je la kt monyet2 tu..kang di cakarnye aku, abis I...abis jajan yg di bwk dek Roza..die mcm sedih tp gelak gak..hahaha

Sudahnye, kami ke Pulau Beras Basah..mandi2 kt situ..sambil bincang2 next trip lak...




Baru pas bilas badan kt Pantai Chenang nye public toilet..so jenjalan cr makan tgh hari..satu rahsia, sebenarnye hari tu Jumaat..n masa jenjalan ni dlm kul satu..korang agak2 apa patut org lelaki wat masa tu ek? korang pikir la ek..huhu.. x sempat amik gamba mkn ape..lapo gile..aku, Tub, Zam sambar nasi berlauk, yg lain nasi ayam..kekdahnye nasi ayam tu amik masa 1 jam..hahahah..seb baik sedap..mostly makan kt Langkawi ni mmg sedap2 n pedas2..ikut tekak aku la..mkn pun x hengatnye..asik lapo je..x caya?korang tggu bawah nye cite.. Gamba kt atas kt Underwater world...kul 2 br bukak..ok la..aku kn x suke binatang sgt..to complete the tour la gitu..

kt sebelah ada duty free shopping complex..aku x beli ape..kitorang round2 je...pastu plan mana nk pg..aku dah jerit2 nk makan laksa..ha, kan aku dah ckp, kebulur memanjang klu g holiday ni..aku ngan honey abis dlm 200 kot bab makan ni..ke lebih? honey, i x ingat la..seb baik roy ikut..die tau la mana nk carik mkn sedap2 ni...die technician kt Petrosains..so selalu g Langkawi..x yah pening2 gitu..

Kitorang g carik kedai yg depan laut bertentang ngan Airport..very nice view..x panas sgt, windy some more..best2..aku suke gile time ni..hihihik..laksa was so so la..sedap but a bit salty..the cendol also good, my honey tambah twice..bayangkan, br 2 jam mkn nasi leh makan laksa lak...jp lg aku cite psal dinner lak..hahahah..it was all about food mah!!!!look at us, anyway..hehehe







Balik hotel, everybody splash into the swimming pool..me?no..malas..i rehat2 je...
penat..my honey went on for 2nd swimming training, without Roy..Roy nk demam masa ni..cian...






Since malam first Cik Lap x join dinner, we decided to have makan besar..hahaha..kitorg mkn kt Pekan Kuah..Chef in holiday pilih nk makan ape..haiya, manyak oo..aku masa ni kurang makan nasi..more to lauk..all seafood..which I dont fancy that much..lg pun perut aku dah naik ketat..sedap n yet, murah..after divided, 15 hingget sorang..





ok la..end of 2nd day story..lama gak aku taip ni..ni rupe nk taip kt opis?mampus kena maki ngan bos..kang ada gak aku book shipment Jepun tp pegi Australia..sape mau jawab..aku dah la x leh wat 2 keje skali..

No comments: