Saturday, February 7, 2009

Langkawi - 3rd Day

Since semalamnye dah penat n perut ketat, kitorang start our 3rd day with some lazy mood..g turun bfast dlm kul 8 lebih ke 9 mcm tu..pastu terus g Dataran Lang..ni klu x pg tmpt..x yah cite la...byk snap gamba je..pagi lagi pun...









Next kitorang g Jetty Kuah..jln kaki dekat je dr Dataran Lang..saje jenjalan..singgah sat Starbucks..Tub ckp staff sini x well trained..greeting pun suam2 je..aku xde hal..lepak jap minum2..




Pastu g Bird Park..well, animal again..laki i suke la..siap beli paket makanan for the animal inside..he expected to see wild animal, tp x byk..something happen here..malu nk cite tp cite gak la ye..b4 that, layan gamba dulu..







Aku masa jenjalan tu dorang tanye, x nk bg mkn ke kt binatang2 nih,
ckp punye cakap, terlepas, I hate animals..x lama, masuk kt tempat big birds, merak etc..aku g duduk kt bench ni..



I think I heard my honey said, dont sit at any bench, ada taik burung..I didnt know what was in my mind, not focus I guess, terus je halau merak tu..so then, I can sit..lelama aku rasa sejuk je...my honey jerit..ada banyak gile taik burung kt situ..ha ko..kena sumpah ko ngan binatang2 kt dlm tu..mangkuk betul la..seb baik toilet dekat..aku g basuh jeans aku..but still bau ada...geli siut..last2 honey suruh beli ape2 kt dlm duty free zone tu..aku amik pareo..org tu ngan cik lap ikatkan..lawak2..menci tau..


muke frust...

Ok, we headed to Galeria Perdana..Tmpt Tun M simpan brg dr all over d world..masa ni lum lapar lg..besar tmpt die..mcm2 ada..masa ni aku byk borak ngan Roza..x fokus sgt ape ada dlm..Actually we were looking for toilet which was at another building..bole tercirit org nk cr die nye toilet..sume arrow tarak betul nye..







Kitorang lunch kt tmpt first day sampai..kt mana ntah..tp area nk g Mat Cincang Cable Car la..again, sedap, murah n pedas..

Ikutkan kitorang dah byk tour Langkawi ni, pas makan dah x tau mana nk pg..tgk map, we decided to go to Datai..nun kt atas utara Langkawi..mahal wei duk sini..x lalu teman..cite kt sini lak..on d way nk sana..jln nye ya ampun...bkn mcm ular kena palu dah..mcm ular kena kena sembelih pn ada..aku dok pening2 masa ni..kalah cameron wei..everytime amik corner je aku nk muntah..dorang dah siap standby plastik..minyak angin tggl lak tu..dlm hati bile nk smpi ni...smpi je..aku lepak dlm keta..x kose nk turun..pas tu layan turun lak...aduh!dugaan siot...smpi petronas dorang isi minyak, aku suruh my honey beli asam..lega skit..mcm ngandung lak..yoyo je, br semalam tu minum air, dah ada yek...hehheheeh



Ni gamba kt Datai..

Pastu g tmpt minyak gamat on d way blk hotel..aku pening2 lg time ni..masuk je tmpt tu..haiyo, bau minyak gamat tgh masak..aku larik la..korang tgk gamba bawah, aku ada pegang asam..pening2...





Balik bilik, kitorang masak Beehun segera brand PAMA..makanan rasmi kitorang dodulu kt ITM..hahha..aku x biasa la sebut Uitm..sbb aku lahir dlm zaman ITM dulu..so, sebut ITM je la ye..hehehe.kira mcm makan petang la..wat air bagai..pastu lepak tgk tv...



Malam tu g Langkawi Fair kt Kuah..Roza borong minyak wangi..untuk sume org..mak pak die la..family la especially..pastu g makan..time ni dah boring dah..malas nk blk la...bkn selalu leh sama2...

No comments: