Thursday, July 31, 2008

Ahad 27.07.08

Lama punye cerite br ari ni nk post..ni cerite aku g Semanggol, Perak..pg try rawatan alternatif utk mata mak aku..yg introduce is my future BIL..kitorang usaha je..ada rezeki and izin-Nya. insya Allah..



So. the journey started from my mother's house around 9.30 am, heading to Kota Damansara to pick up EE, as metioned my future BIL..than we continued sampai Semanggol..a lot of new thing we learned..first the cost..Ya Allah, mahe nye..we were using Unser, Abg Lin nye..pinjam je x rent pun..the fuel cost us around RM 300. the toll, around seventy ringgit..pengeras seikhlas hati, tp kitorg bg RM 50 gak..
Makan tgh hari, kitorang gi umah EE, anyway masa g berubat pun ngan family ee, jumpa kt exit masuk Semanggol..


Itu br kos, lum lagi jauhnye..mcm nk masuk Penang dah..dpn skit, Butterworth. Nasib bwk Unser, adala dlm 3 jam lebih nk g sana..aku duk blakang skali ngan ikin, sakit pinggang woi..mak aku ngan ayah duduk tgh..and in front row, mesti org yg gagah2..my honey and EE..ikin bantai tido je..mangkuk..

This is the story on berubat method..pakcik tu guna padi..mula2 die tgk mata mak aku..katanye selaput je..insya Allah leh ubta lg..entah la, ikut doktor, kata dah xleh wat ape..saraf la. apa la..aku ikut kn aje..mak punye pasal..Die start ngan baca2, pastu asah skit padi tu tang hujung,kan tajam..pastu masuk kat mata mak aku..pejam mata for about 5 minit, then kluarkan pakai air. ada la selaput yg kuar..
die ada bekalkan few more padi for us to practise at home...aku nk amik gambo, tp mcm x best je..terkejut lak nnt pakcik tu..ntah nanti die pikir aku reporter lak..lagi pun masa mak aku berubat tu kitorang byk gak tlg apa yg patut..biasa la..anak solehah..

Settle mak aku, mak EE lak..mak die dah buat lama dah, follow up treatment je..dulu mata die nk jd mcm mak aku, ubat kt sini alhamdulillah ok..tu yg EE proposed tu..ye la, sblm nk proposed adik aku, proposed bende lain dulu..ingat senang nk bg lepas adik pompuan aku sorang tu..aku siap bg tempoh tiga tahun..ye la..muda lagi br 21, si EE nye br 23..tp gaya dah mcm 25-26..ada satu hari ikin sakit, die beria bwk g klinik, aku bg la diskaun 2 tahun..mak aku on je..die lagi suke..


abis treatment, g umah EE makan and berehat..bg parents aku, dah ok la tu..kire proceed but still in consideration..mcm mana tu..pening ekk..makan tgh hari ngan minum ptg skali..lama skit kitorang blik..nk blik pun ada cite gak..si EE beli minyak subsidi kt nelayan area umah die..lupe nk cite, die dduk kt Tanjung Piandang, bagai Serai, ada area laut la..normally harga petrol 2.70/ltr kan, kitorang dpt 2.20..bole x..rezeki..


So the journey from Tajung Piangdang to Klang started from 5.30pm and we arrived safely around 8-9pm..dinner kt kedai Abg Lin..then i pulang Subang la..penat ooo..

3 comments:

Anonymous said...

what happened to the other one?

Anonymous said...

very nice! hahahahaha

Anonymous said...

ok. I found an information here that i want to look for.